Sport, motion vi ved alle at vi skal

  
Titel: Sport, motion vi ved alle at vi skal
Beskrivelse:
Vi ved alle at vi skal dyrke mere motion og sport, problemet er blot at kunne finde tiden til at gøre det, Og ikke mindst også at kunne finde de ting som kan blive ved at at holde motivationen oppe, så man ikke stopper igen efter en måned, en uge eller mere.

Tiden er for os alle en kæmpe faktor når vi snakker for lidt træning, det er sværtat finde tiden til at kunne komme i motions centeret, ud og løb, svømme når man har arbejdet, børnene, maden og huset som skal holde rent. Så her tæller alle minutter for at få det til at hænge sammen, men det er ikke vigtigt at man motionere den ½ time på en gang. Du kan dele den op så den passer ind i din hverdag, i sidste ende kan det endda være at du finder mere end den ½ halve time om dagen.

I den travle hverdag kan du for eksempel stå bare 10 min tidligere op om morgen, så kan du starte dagen med lidt mavebøjninger, armhævninger og ryg-extensioner det vil også give et lille boost i energi.

På arbejdet hvis du har et stille siddende arbejde, så er der også muligheder for at du kan snige en lille smule træning ind her. For der findes mange forskellige former for træningsudstyr som kan bruges på arbejdet, der er den lille sofacykel som kan stå under bordet. Og da du er på arbejde i minimum 7½ time vi det give en forbrænding af kalorier, dermed også få indflydelse på din vægt, BMI og fedtprocent.

Om aften er der også muligheder for at få trænet lidt, og her kan du faktisk hente noget fra TV-shop. For de viser rigtig mange gange at deres udstyr kan bruges foran tv'et, her kan du jo netop også træne en smule inden du alligevel skal have dagens bad. Har du en mindre stepper for eksempel, så er der jo ingen ting som forhindre dig i at stille dig op på den og steppe løs mens du ser nyhederne eller en af de mange serier.

Står den på hygge med børnene så kan en Wii også være en mulighed, da denne konsol har et stort antal spil som kræver man er aktiv dermed får man dyrket motionen man har brug for. Så der er faktisk mange muligheder for at få trænet det man skal i hverdagen, det kræver blot at man er en smule kreativ med at få træningen ind.

I weekenderne er det så du kan tage løbeturen, eller tag hele familien med i svømmehallen gør det for eksempel til en fast aktivitet for familien at den 2 gange om måneden tager i svømmehallen. Børnene kan også cykle ved siden af dig hvis de ikke er gamle nok til at løbe med, så sikre du også at de får bevæget sig det de skal.

Kniber det med at finde motivationen til at få trænet, så er der flere ting som kan virke motiverende. Det er noget så simpelt som vægten som bliver mindre jo mere du træner, men du kan også bruge et målebånd. Med målebåndet kan du måle den for mindskning der er omkring mave, lår og hofte, eller den stigning der er omkring arme og brystkasse. Men du kan også bruge disse mål til at beregne bmi eller beregne fedtprocent, begge ting som kan vises både fremskridt eller mangel på samme.

Kategori: Velvær og sundhed - Sundhed
Hjemmeside:
 

Facebook:
Twitter:
 

Aktiveret d.: 27-11-2013
Oprettet af: BeregnBMI.dk
Adresse:
By:
Post nr.:
Telefon nr.:

Anden relevant information om hjemmesiden

Google Pagerank: 0
Trustpilot rating:

Powered by Thumbshots






Tilføj din egen kommentar:

Navn:  
Url:  
Email:  
 
Kommentar:

En kommentar skal min. være 200 tegn, du har  1500tegn tilbage.!
 
Jeg accepterer betingelserne for siden 

 
© Linkdatabase.dk. - Stedet hvor du kan tilføje dit link! - Mail: kontakt[@]linkdatabase.dk