Opsigtsvækkende Instore og POS materiale kan øge omsætningen i butikken

  
Titel: Opsigtsvækkende Instore og POS materiale kan øge omsætningen i butikken
Beskrivelse:

Under et stærkt stigende pres fra flere og flere storcentre og internetbutikker mm. er de fysiske specialvare butikker tvunget til at tænke alternative tanker, når de skal tiltrække kunderne. Pris og udvalg er ikke nok, når den enkelte forbruger har hele verden som shopping område.

De fysiske specialvare butikker har især 2 parametre, hvor de kan gøre en forskel:

  • Kundeservice
  • Oplevelser

Især punktet Oplevelser er værd at rette fokus på. Oplevelses økonomien har længe været i stærk vækst, og i en tid, hvor mange udlever en del af deres sociale liv på Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, Pinterest mm. handler det mere og mere om at iscenesætte sig selv gennem oplevelser. Vi ”tjekker ind” i butikker, på cafeer og restauranter og poster billeder fra hverdagens små begivenheder som aldrig før. Det skal butikkerne blive bedre til at udnytte. Bl.a. ved skabe oplevelser i butikken, som kunderne gider dele på de sociale medier.

Det midtjyske trykkeri, ReklameTryk, har hjulpet adskillige specialvare butikker med at skabe unikke oplevelser for butikkens kunder, som er blevet delt på Facebook. F.eks. fik en eksklusiv dametøjsbutik lavet storformat print af rustikke, romerske hvælvinger, som blev samlet og limet op på loftet. Det romerske loft blev suppleret af tapet printet i stort format med motiv af en ægyptisk sfinx, som sammen gav en fantastisk wow-effekt, når man trådte ind i butikken.

En vinhandler fik lavet storformat print på gamle laminat bordplader og glatte døre, som fik nyt liv med nostalgiske motiver fra gamle dage og sjove ordsprog fra vinens verden. Samme vinhandel fik også produceret en 2 meter høj whisky flaske printet på en træfinér plade og konturskåret i flaskens form. Whisky flasken var en gimmick i forbindelse med en produkt lancering.

En herretøjsbutik fik i forbindelse med et 50 års jubilæum fremstillet en række tryksager til udsmykning af butikken. Det var bl.a. printede og konturskårede sorte habitjakker i både store og små formater til ophængning rundt i butikken. Samme motiv blev lavet som vinylmåtter, der blev anbragt på gaden udenfor og viste kunderne vej ind i butikken, hvor de blev mødt af en over 2 meter høj printet figur af en habitjakke. En installation, der skabte en del opmærksomhed og blev kommenteret lystigt.  

Undersøgelser har påvist, at 85% af alle købsbeslutninger bliver truffet, når kunden står i butikken. Det er derfor en god investering, at rette opmærksomheden på indretningen af butikken og skabe opsigtsvækkende oplevelser for kunden, der kan påvirke købsbeslutningen positivt. Effektivt Point of Sale (POS) materiale eller andre salgsfremmende tryksager, kan være et forholdsmæssigt billigt virkemiddel i den proces.


Kategori: Erhverv - Trykkeri
Hjemmeside:
 

Facebook: Facebook
Twitter:
 

Aktiveret d.: 24-08-2015
Oprettet af: ReklameTryk
Adresse: Hollingholtvej 41
By: Sunds
Post nr.: 7451
Telefon nr.: 97141455

Anden relevant information om hjemmesiden

Google Pagerank: 0
Trustpilot rating:

Powered by Thumbshots




Navn: What a material of un-ambiguity and preserveness of valuable familiarity about unexpected emotions.
Dato:
Kommentar: What a material of un-ambiguity and preserveness
of valuable familiarity about unexpected emotions.


Navn: Clifton
Dato:
Kommentar: Painter And Decorator Gloucester
38 Bruton Way
Gloucester GL1 1DA, United Kingdom
01452 223268




Tilføj din egen kommentar:

Navn:  
Url:  
Email:  
 
Kommentar:

En kommentar skal min. være 200 tegn, du har  1500tegn tilbage.!
 
Jeg accepterer betingelserne for siden 

 
© Linkdatabase.dk. - Stedet hvor du kan tilføje dit link! - Mail: kontakt[@]linkdatabase.dk